Lietadlo American Airlines odletelo o 22 minút skôr bez jedného z cestujúcich – vinu hádže na neho

Letecká spoločnosť America Airlines upútala pozornosť ľudí po celom svete. Hovorí o pravidle, ktoré ju oprávňuje zrušiť rezerváciu a vykašľať sa na pasažierov 30 minút pred jeho odletom. Týmto cestujúcim bol Matt Mascarenas. Vyspovedali ho anglické noviny  The Northern Quota po jeho príchode domov.

25. Marca o 7.30 ráno prichádza Matt na manchesterské medzinárodné letisko Ringway. Hovorí si:  “Mal by som dostať cenu, že som tu tak skoro.“ Letenka ukazovala odlet o 10:05  linkou 735 z Manchestru do Philadelphie. V kľude si spravil povinné náležitosti ako check-in a odovzdanie kufrov, skočil si na kávu, behal po obchodoch, až o 9.35 dorazil pred bránu svojho letu.

Na bráne však čakal už len jeden zo zamestnancov. “Neskoro!”, vyštekol. Matt si začal si kontrolovať lístok, kde bolo jasne písané – “dvere sa zatvárajú 10 minút pred odletom”.  Medzitým však bolo jeho lietadlo fuč. Odletelo o 09:43.

Pracovník brány (ako aj neskôr zástupkyňa spoločnosti), oboznámili Matta o pravidle, ktoré prikazuje cestujúcim byť prítomný na bráne 30 minút pred odletom, aby potvrdili ich rezervácie. Avšak podľa ich pravidiel (AA RULE: 0087 pre zamietnutý vstup na palubu) sa rozpráva iný príbeh: “Všetci cestujúci musia byť prítomný na letovej bráne najmenej 10 minút pred plánovaným odletom”.

 

Prepravné podmienky spoločnosti umožňujú ponúknuť jeho sedadlo inému zákazníkovi. Podľa anonymného zdroja z vnútra spoločnosti však lietadlo plné nebolo. Zdroj pridal, že sa podľa interného systému nástup ukončil o 09:51. 15 minút pred tým, ako bol Matt vyvedený ochrankou na prekontrolovanie dokladov.

Na začiatku mu navrhovali prebookovať let za 1400£. Po hodinách strávených na linke zákazníckeho servisu mu znížili cenu na 303£. American Airlines si istú dobu chybu nepriznávala a kládla ju Mattovi, za “neskorý príchod”.

V súčasnosti však vydali oficiálne vyhlásenie v ktorom sa píše: “Ospravedlňujeme sa pánovi Masceranasovi za nepríjemnosti, ktoré zažil. Naďalej sa situáciou zaoberáme a sme v kontaktne s právnym zástupcom zákazníka.”

Celú diskusiu môžete sledovať na fóre FlayerTalk.

zdroj

Odporúčame

Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Komentáre z článku
Zobraziť komentáre